czwartek, 25 marca 2021

Szczęśliwa trzynastka #12 - A.A.Williams

Mieszka w Londynie i nie wyobraża sobie żyć w innym miejscu na świecie. Świetnie śpiewa i w swoich utworach przekazuje uniwersalne emocje, jednocząc fanów różnych gatunków. Jej debiutancki album "Forever Blue" był jedną z moich ulubionych płyt 2020 roku. A.A.Williams nie tylko porusza duszę swoim głosem i wrażliwością, ale ma też bardzo dużo do powiedzenia.

 


Okazją do rozmowy z artystką stała się premiera nowej płyty "Songs From Isolation", która narodziła się z pandemicznego projektu w trakcie marcowego lockdownu w Wielkiej Brytanii. A.A.Williams zapytała swoich fanów, które utwory chcieliby usłyszeć w jej wykonaniu w wersjach akustycznych i prezentowała je podczas youtube'owych sesji. Kontynuacją tych działań jest piękna i wzruszająca płyta, zawierająca nowe interpretacje kompozycji z różnych muzycznych światów. Więcej o albumie przeczytacie w jego recenzji, a tymczasem sprawdźcie jak artystka odpowiedziała na trzynaście cyklicznych pytań.


1. Moją bohaterką w dzieciństwie była... Shirley Manson z Garbage.

2. Wydarzeniem z życia, które mnie ukształtowało była moja pierwsza lekcja gry na fortepianie

3. Płyta, która miała największy wpływ na to, kim jestem to...  

To bardzo trudne! Naprawdę nie jestem w stanie wybrać jednej, dlatego podam trzy: 

Nine Inch Nails’ ‘The Downward Spiral’, Type O Negative ‘October Rust’, Placebo ‘Without You I’m Nothing’.

4. Gdybym nie została muzykiem byłabym... z pewnością zajmowałabym się czymś kreatywnym. Może byłabym artystką wizualną, może zajmowałabym się fotografią... 

5. Gdybym mogła zagrać koncert/podjąć współpracę z jednym artystą byłby to... Run The Jewels

6. Najdziwniejsza rzecz/wiadomość, jaką dostałam od fanów to… na szczęście nie otrzymałam zbyt wielu dziwnych wiadomości, ale podczas jednego z koncertów jeden z fanów dał mi miniaturowego ceramicznego hot doga (którego wciąż mam)



7. Kino, teatr, a może książka? Po którą formę kultury sięgasz najczęściej i dlaczego? 

Kocham kino, szczególnie ten klasyczny styl future-noir. Wiesz, filmy takie jak "Obcy" czy "Łowca Androidów" to ponure wyobrażenie tego, co może się wydarzyć.

8. Lata osiemdziesiąte były lepsze, bo ... JUDAS PRIEST.

9. Moje ukochane miejsce na Ziemi to... Londyn. Urodziłam się tutaj, od zawsze tu mieszkam i jestem związana emocjonalnie z tym miastem. Niektórzy mówią, że Londyn jest taki szorstki, nieprzyjemny, zbyt szybki i za duży, ale nie mogłabym żyć nigdzie indziej.


10. Moje najbardziej traumatyczne wspomnienie z koncertu to… 

Moja gitara akustyczna J50 z 1963 roku spadła ze sceny do fotograficznej fosy, mniej więcej z wysokości trzech metrów podczas koncertu w Leeds, który grałam z Cult Of Luna. Wylądowała na główce i rozległ się okropny trzask... Przeżyła ten upadek w lepszym stanie niż mogłoby się wydawać, ale bardzo się martwiłam...

11. Marzę o tym, by... być dla siebie samej bardziej życzliwą, tworzyć muzykę, która przemawia do ludzi i wystąpić w Brixton Academy!

12. Moje ulubione zajęcie w wolnym czasie to...

Naprawdę nie przeznaczam dla siebie zbyt wiele wolnego czasu, zawsze jest tak wiele do zrobienia, by przygotować się do następnej serii koncertów. Gdy nie jestem w trasie spędzam dużo czasu w mojej lokalnej kawiarni, pisząc piosenki.

Kiedy nie jestem w trasie, spędzam dużo czasu w lokalnej kawiarni, pisząc piosenki. Uwielbiam też gotować i staram się spędzać możliwie najwięcej czasu z rodziną i psem. Dużo spacerujemy po lesie.

13. Pytanie, którego najbardziej nienawidzę podczas wywiadów to... każde, na które jego autor mógłby znaleźć odpowiedź w wyszukiwarce Google!  



I jeszcze jedno pytanie na koniec - czy chciałabyś przekazać coś swoim fanom? 

Chciałabym bardzo podziękować Wam za wsparcie, szczególnie w ciągu ostatniego roku!


Sesje wideo, które stały się punktem wyjścia do nowej płyty znajdziecie na portalu YouTube, na oficjalnym profilu A.A.Williams

Albumów artystki możecie też posłuchać na portalu Bandcamp i zakupić w znajdującym się tam sklepie. 

Zdjęcia wykorzystane w tym artykule pochodzą z materiałów prasowych oraz relacji fotograficznej z koncertu w Progresji, który odbył się 8.12.2019 roku [zobacz GALERIĘ]