poniedziałek, 22 marca 2021

Szczęśliwa trzynastka #11 - Crippled Black Phoenix

O międzynarodowym kolektywie Crippled Black Phoenix miałam już okazję opowiadać Wam przy okazji występu grupy w Inowrocławiu na festiwalu Ino-Rock w 2019 roku, a także w recenzjach dwóch ostatnich wydawnictw zespołu - "Great Escape" z 2018 i "Ellengaest" z 2020 roku. Myślę, że jest wśród was całkiem spora grupa osób, która chciałaby dowiedzieć się czegoś więcej o muzykach tworzących tak różnorodną, a jednocześnie charakterystyczną muzykę. 




On jest założycielem zespołu, gitarzystą, kompozytorem i głównodowodzącym w CBP, ona fantastycznie śpiewa, dodając utworom grupy wyjątkowości. Prywatnie są partnerami i wielkimi miłośnikami zwierząt, pomagającymi im w potrzebie. Na trzynaście cyklicznych pytań szczerze odpowiedzieli mi Justin Greaves i Belinda Kordic: 

 

1. Moim bohaterem w dzieciństwie był… 

Belinda: Bugs Bunny i Bruce Lee.

Justin: Steve McQueen i Evil Knievel 


2. Wydarzenie z życia, które mnie ukształtowało to…

Belinda: przetrwanie narkotykowej psychozy dziesiątki lat temu... z  nienaruszoną (częściowo) psychiką ( w pewnym sensie)... 

Justin: zbyt dużo się wydarzyło w moim życiu, bym mógł wskazać jedno wydarzenie. Z pewnością jednym z nich był zawał, który skierował mnie na właściwe tory



3. Płyta, która miała największy wpływ na to, kim jestem to…

Belinda: Neil Young - Harvest

Justin: znów ciężko będzie wskazać jedną. Oto te najważniejsze: 

Adam & The Ants - Kings Of The Wild Frontier

NoMeansNo - Wrong 

New Model Army - Ghost Of Cain 

Pink Floyd - Meddle

 

4. Gdybym nie został muzykiem byłbym…

Justin: martwy.... albo mieszkałbym na farmie z Belindą, opiekując się zwierzętami, które potrzebują domu

Belinda: Jak już wspomniał Justin, wyobrażam sobie, że żyłabym na wielkiej farmie z nim, ratując zwierzęta, opiekując się nimi i zapewniając im dom

 

5. Gdybym mógł zagrać koncert/podjąć współpracę z jednym artystą byłby to…

Belinda: wszyscy, z którymi chciałabym współpracować już nie żyją...

Justin: Nice


6. Najdziwniejsza rzecz/wiadomość, jaką dostałem od fanów to…

Belinda: nie przypominam sobie, żeby zdarzyło się coś dziwnego... 

 Justin: powiedziano nam prosto w twarz, że nasz winylowy album, który sprzedawaliśmy na stanowisku z gadżetami z trasy jest tak naprawdę bootlegiem, bo "ja mam ten album, a Twój nie jest prawdziwy, wiem o tym"



7. Kino, teatr, a może książka? Po którą formę kultury sięgasz najczęściej i dlaczego? 

Belinda: Książki i filmy są zawsze fantastyczną formą ucieczki od rzeczywistości. Sięgam po nie w zależności od nastroju danego dnia. Kocham filmy dokumentalne. W tej chwili wciągnęłam się w oglądanie filmów na YouTube, zamieszczanych na kanale "Soft white underbelly". To cykl wywiadów i portretów ukazujących kondycję człowieka. Myślisz, że jest ci źle? Posłuchaj historii życia innych ludzi.

Justin: Kino... zawsze. Książki? Czytam tylko literaturę faktu/książki historyczne no i mapy. Lubię mapy

 


8. Lata osiemdziesiąte były lepsze, bo...

Belinda: ...nie były lepsze

Justin: ...już nas tam nie ma.... 


9. Moje ukochane miejsce na Ziemi to…

Belinda: tam, gdzie jestem razem z Justinem i naszymi dziećmi (kotami), tam gdzie jest moja siostra i jej dzieci (też koty). Czuję się dobrze wszędzie tam, gdzie są zwierzęta. Kocham też morze

Justin: dom, razem z Belindą i kotami, albo wszystkie te miejsca, gdzie jeżdżę na rowerze. Kocham Lake District i Alpy

 


10. Moje najbardziej traumatyczne wspomnienie z koncertu to…

Belinda: Każde wyjście na scenę jest dla mnie traumatyczne i niekomfortowe. Mam tremę, ale jakoś daję radę!

Justin: zapomniane wspomnienie... 

 

11. Marzę o…

Belinda: Marzę o nowym porządku świata - by rządziły nim zwierzęta, nie ludzie

Justin: Gibony. Granaty ręczne. Night Raider. Jonestown Martin. Bicie frajerów ... wyzwolenie zwierząt.


12. Ulubione zajęcie w wolnym czasie…

Belinda: czytanie, oglądanie filmów i przebywanie ze zwierzętami. Niedawno też dostałam swój pierwszy mini syntezator/pianino (nigdy nie jest za późno). To świetna zabawa!

Justin: rowery i jeszcze więcej rowerów!!! Wyścigi na rowerach grawitacyjnych (dla zainteresowanych: https://www.youtube.com/watch?v=y_CSYeV4QhA) i ekstremalne kolarstwo górskie (downhill mtb)


13. Pytanie, którego najbardziej nienawidzę podczas wywiadów to…

Belinda: Nie udzieliłam zbyt wielu wywiadów, więc nie natknęłam się jeszcze na te najbardziej znienawidzone pytania

Justin: właśnie to :)


I jeszcze jedno dodatkowe pytanie - czy chcielibyście przekazać coś swoim fanom?

Justin: Nie wierzcie reklamom!  


Albumy zespołu znajdziecie na serwisach streamingowych i w dobrych sklepach muzycznych. 

Posłuchajcie najnowszej płyty zespołu: CBP - Ellengaest

Zdjęcia wykorzystane w tym artykule zostały wykonane podczas festiwalu Ino-Rock 2019. Galeria dostępna TUTAJ