wtorek, 2 marca 2021

Szczęśliwa trzynastka #3 - Fabrizio Giannese (Aborym)

Mają za sobą długą i burzliwą przeszłość, bo działają od niemal trzech dekad. Ortodoksyjna grupa miłośników metalu ma im za złe, że porzucili rdzenny black metal na rzecz eksperymentów z innymi gatunkami. Na swojej nowej płycie łączą industrialny metal z uzależniającą melodyjnością, odkrywając przed słuchaczami nowe ścieżki i zaskakując na każdym kroku.


 

O intrygującej twórczości Włochów z Aborym i ich albumie "Hostile" mieliście okazję poczytać w niedawno opublikowanej recenzji. Postanowiłam zapytać jednemu z twórców tego dzieła kilka pytań. Swoją szczęśliwą trzynastkę przygotował lider zespołu, Fabrizio Giannese, znany szerzej jako Fabban.

1. Moim bohaterem w dzieciństwie był... Marco van Basten - jeden z najwspanialszych piłkarzy ostatniego półwiecza i jedna z najbarwniejszych postaci w historii tego sportu 

2. Wydarzeniem z życia, które mnie ukształtowało był... zakończenie związku z totalnie psychopatyczną dziewczyną, która próbowała zniszczyć moje życie. Pomogło mi to bardzo dorosnąć jako mężczyzna

3. Płyta, która miała największy wpływ na to, kim jestem to... "The Wall" Pink Floyd 

4. Gdybym nie został muzykiem, byłbym.... prawdopodobnie deskorolkarzem. Nadal jeżdżę na deskorolce, mimo że mam prawie 44 lata... 

5. Gdybym mógł zagrać koncert lub podjąć współpracę z jednym artystą byłby to... Maynard James Keenan lub Danny Carey albo David Lynch 

6. Najdziwniejsza rzecz/wiadomość, jaką dostałem od fanów to... dawno temu dziewczyna wyraźnie dała mi do zrozumienia, że marzy o tym, bym na nią nasikał... złoty prysznic.

7. Kino, teatr, a może książka? Po którą formę kultury sięgasz najczęściej i dlaczego? Książki i filmy na DVD. Zdecydowanie wolę zostać w domu niż oglądać film w kinie pełnym ludzi...

8. Lata osiemdziesiąte były lepsze bo... Michael Jackson dawał z siebie wszystko na scenie

9.  Moim ukochanym miejscem na Ziemi jest... Haad Khom, przepiękna plaża w Koh Phangan w  Tajlandii

10. Moje najbardziej traumatyczne wspomnienie z koncertu miało miejsce podczas festiwalu Brutal Assault w Czechach. 5 minut przed wyjściem na scenę mocno wymiotowałem. Byłem totalnie naćpany i rozpieprzony

11. Moim marzeniem jest...rzucić wszystko i przenieść się do Kalifornii z żoną i psem

12. Moje ulubione zajęcie w wolnym czasie to... oglądanie filmów fabularnych i dokumentalnych

13. Pytanie, którego najbardziej nienawidzę podczas wywiadów to... dlaczego zdecydowałeś się porzucić black metal?

 

Na koniec artysta chciałby jeszcze dodać coś od siebie. To będzie krótki i treściwy komunikat, który w czasie pandemii nabiera nowego, głębszego znaczenia: "Bądźcie bezpieczni i wspierajcie muzyków"

Muzykę Aborym znajdziecie w serwisach streamingowych. Na zespołowym profilu na portalu Bandcamp można też nabyć płyty w wersji cyfrowej i fizycznej.